انتخاب تاریخ:   /  /   
کانال تلگرام اینستاگرام آرمان ملی آرمان ملی شماره 63 آرمان ملی شماره 62 آرمان ملی شماره 61 آرمان ملی شماره 60 برلیان نت
کد خبر: ۱۹۰۵۶۲ | تاریخ : ۱۳۹۶/۴/۱۵ - شماره: 3360

کنترل خشم در محل کار

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که روزهایی در محل کار به هر دلیلی بدقلق شده اید، بداخلاقی یا با همکاران خود بگو مگو کرده اید، با ارباب رجوع یا مشتری برخوردی نامناسب داشته یا جر و بحث کرده اید، خشم و نارضایتی خود را با صراحت بروز داده اید و در نهایت این که نتوانسته‌اید احساسات خود را کنترل کنید. مشکلات و مسائل بسیاری در محل کار وجود دارد که می تواند ما را خشمگین کند یا احساسات منفی برای مان به همراه داشته باشد. تجارب کاری هر فرد شاغلی احتمالا موید این نکته است که بروز دادن احساسات منفی به خصوص عصبانیت در محل کار، همیشه باعث بهبود شرایط موجود نمی شود. در ادامه به راهکارهایی برای کنترل احساسات منفی در محیط کار اشاره می کنیم.

موقعیت منفی را ترک کنید

ماندن در موقعیت ناخوشایندی که همراه با هیجانات منفی برای شماست، ناراحتی شما را دوچندان خواهد کرد. بهتر است در شرایطی که موضوعی شما را آزرده کرده و احتمال می دهید که واکنش شدیدتری نشان دهید، از میز یا پیشخوان خود فاصله گرفته و محل را ترک کنید.

مسئولیت عصبانیت را بپذیرید

اگر به هر دلیلی در محیط کار خود خشمگین شده‌اید، به فردی بی‌احترامی کرده‌اید، طغیان کرده و جلسه کاری را ترک یا توهین کرده‌اید، مسئولیت عصبی شدن خود را بپذیرید و از عذرخواهی کردن نهراسید.

محرک‌های خشم‌تان را بشناسید

برای این که یاد بگیرید چگونه بر عصبانیت خود فائق آیید، ابتدا لازم است تجارب گذشته را مرور کنید و ببینید در چه موقعیت های کاری خشمگین شده و واکنش نشان داده‌اید. این کار سبب می‌شود موقعیت‌های نامطلوبی را که ممکن است در آینده به تکرار عصبانیت شما منجر شود، بیشتر بشناسید و تمرین کنید که با آن‌ها چگونه کنار بیایید.

شناخت مناسبی از همکاران خود پیدا کنید

در یک مجموعه کاری با طیفی از همکاران مواجه هستیم که خصوصیات و منش متفاوتی دارند. شناخت شخصیت همکاران در طول زمان سبب می‌شود آگاه شویم هر کدام از رفتارهای همکاران چه پیامی دارد و هر کدام از رفتارهای ما به چه واکنشی از سوی همکارانمان منجر خواهد شد؛ برای مثال یک حرف ممکن است از سوی همکاری مزاح تلقی شود و برای همکار دیگر جنبه انتقادی داشته باشد.

در پایان روز کاری تنش‌های خود را دور بریزید

هر روز کاری می‌تواند همراه با فشارهای شغلی، هیجان های منفی و تنش‌های متفاوتی باشد. تلاش کنید در انتهای یک روز کاری با روش‌های مناسب و منحصر به خودتان از تنیدگی‌های آن روز فاصله بگیرید. ورزش کردن روزانه پس از ساعات کاری، قدری از فشارهای شما خواهد کاست.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد