انتشار شماره جدید «تحقیقات روابط عمومی» با موضوع هوش مصنوعی
- شناسه خبر: 35711
- تاریخ و زمان ارسال: 30 بهمن 1402 ساعت 22:50
- نویسنده: روزنامه آرمان امروز
آرمان امروز : شماره ۱۳۶ – ۱۳۵ دوماهنامه «تحقیقات روابط عمومی»، ویژه ماههای آبان – آذر و دی – بهمن با موضوع هوش مصنوعی منتشر شد. در این شماره مطالب متعددی درباره کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی در قالب های مختلف مقاله، پژوهش و گزارش چاپ شده است که از اهم آن ها می توان به «اهمیت هوش مصنوعی در روابط عمومی»، «روابط عمومی سیاسی در عصر هوش مصنوعی»، «ظهور هوش مصنوعی در روابط عمومی» و «تعامل هوش مصنوعی و روابط عمومی» چاپ شده است همچنین دو مقاله پژوهش با عناوین «اختلال هوش مصنوعی در روابط عمومی؛ موهبت یا چالش؟» و هوش مصنوعی در روابط عمومی، چالش یا موهبت چاپ شده است. سرمقاله این شماره تحقیقات روابط عمومی متعلق به مدیر مسئول آن هوشمند سفیدی با عنوان هوش مصنوعی و انقلاب در روابط عمومی است؛ در بخشی از سرمقاله آمده است: اینک که تلاش های مربوط به خلق و توسعه هوش مصنوعی از سال ۱۹۵۶ به بعد به بار نشسته است، ما می توانیم هوش مصنوعی را مهمترین دستاورد فناوری قرن حاضر توصیف کنیم؛ در این دوره، روابط عمومی این فرصت را یافته است تا با استفاده از این فناوری، عمق و میدان عمل خود را گسترش دهد و به پیش از پیش به سمت ترقی و پیشرفت گام بر دارد. این در حالی است که اگر بپذیریم طی ۶ سال آینده انقلاب صنعتی پنجم که پیش می شود در سال ۲۰۳۰ اتفاق بیفتد، با ویژگی مهم تلفیق هوش و انسان رخ دهد، آنگاه می توان چنین واقعه ای را پیش درآمد انقلاب در روابط عمومی دانست. آنچه در این جا حائز اهمیت است، توجه به این مفهوم است که کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی به معنای ماشینی کردن کار روابط عمومی نیست، بلکه ارتقای درجه و سطح هوشمندی آن است.