بازگشت مغضوبان صداوسیما برای جذب مخاطب
- شناسه خبر: 10013
- تاریخ و زمان ارسال: 24 مرداد 1402 ساعت 23:50
- نویسنده: خبرنگار آرمان
آرمان امروز: بازگشت دو چهره محبوب در شبکههای اجتماعی به صدا و سیما بهعنوان مغضوبان گذشته، شاید یکی از راهکارهای صدا و سیما برای بازگشت مخاطبان بوده است. طی سالهای گذشته بیتوجهی به این نوع چهرهها که میتوان عادل فردوسیپور، مهران مدیری و… به آنها اضافه کرد، سبب کاهش شدید مخاطب شده است یا به قول قدیمیها برکت از تلویزیون رفت. به همین دلیل هم همیشه گفته شده که صداوسیما بیش از آن که در ساخت برنامه جدید و جذب مخاطب توانایی داشته باشد، در چهرهسوزی و دفع مخاطب مهارت دارد. پیش از حذف «کتاب باز»سروش صحت، «دورهمی» مهران مدیری و «نود» عادل فردوسیپور، ایرج طهماسب و برنامه «کلاه قرمزی» حذف شدند.
برنامهای که مخاطبان، سالیان سال، نوروز خود را با آن سر میکردند تا چند سال پیش که ناگهان «کلاه قرمزی» دیگر روی آنتن نیامد و کسی هم خیلی دقیق متوجه علت اصلی ماجرا نشد و بعد هم این برنامه با شخصیتهای تازه به شبکه نمایشخانگی منتقل شد و مخاطبان را با خود به آنجا برد. حتی آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتبازطات نسبت به خبر بازگشت مجریانی که از تلویزیون حذف شده و رفتن مجریان که نتوانستند مخاطبان را جذب کنند، واکنش نشان داد و نوشت: «خماری پس از نشئگی قدرت هم داستانی دارد… وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به اتفاقات اخیر در سازمان صداوسیما در کانال تلگرامی واکنش نشان داد و نوشت: خماری پس از نشئگی قدرت هم داستانی دارد… روزی آمار نظرسنجی برنامههای تلویزیونی را دستکاری کردند تا مانور محبوبیت بدهند؛ وقتی موفق نشدند با مجریان محبوب برخورد حذفی کردند! اما بعدا که کفگیرشان به تهِ دیگ خورد، وفاداران خود را هم سر بریدند…» در روز ۲۷ فروردین، روابطعمومی صداوسیما اعلام کرد طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات این سازمان، سریال «نون خ ۴» که از شبکه یک پخش میشود با ۸۳.۵ درصد بیننده و ۷۸.۶ درصد رضایت در صدر قرار دارد. این خبر در حالی اعلام شد که اطلاعات بیشتری از جامعه آماری این نظرسنجی و از جمله تعداد افرادی که در آن شرکت کردهاند، در دست نیست. حالا خبر رسیده که یکی از برنامههای تلویزیون تنها ۵ درصد مخاطب دارد و البته معلوم نیست ۵ درصد از چند میلیون نفر؟.