نقش رسانهها در دور دوم انتخابات
- شناسه خبر: 44295
- تاریخ و زمان ارسال: 17 اردیبهشت 1403 ساعت 23:50
- نویسنده: روزنامه آرمان امروز
حسین کنعانی مقدم
آرمان امروز : در ارزیابی از اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که این بحث همواره مطرح بود که انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی ویژگیها و پیچیدگیهای خاص خود را دارد. ما در مرحله اول انتخابات مجلس توانستیم از یک مرصاد سیاسی که همه دشمنان ما با هم متحد و یکپارچه شده بودند تا مشارکت مردم را در انتخابات تقلیل دهند و همه رسانهها، شبکههای ماهوارهای و خبررسانی و اطلاعرسانی آنها برای این امر در یک جنگ روانی علیه ملت ایران وارد عمل شدند، سربلند بیرون آییم و دشمنان ما در آن مقطع شکست خوردند.
مشارکت مردم در مرحله اول انتخابات بنابر فرموده رهبری حضوری جهادی بود، حضور مردم به لحاظ کیفیت نه فقط یک حضور حماسی سیاسی بلکه عملا دفاع از اسلام و دستاوردهای انقلاب و نظام بود. به گفته علما «کار را که کرد آنکه تمام کرد». ما این مسیر را جلو رفتهایم و اکنون ۹۰ نفر باید با هم رقابت کنند. این گزینهها میتوانند آرایش سیاسی مجلس را تحت تاثیر قرار دهند و در کارآمدی مجلس به ویژه در شکلگیری فراکسیونها و کمیسیونهای تخصصی مجلس نقش بسزایی داشته باشند. به همین دلیل به نظر میرسد که ما باید با شور و شوق انتخاباتی و با چهار رویکردی که رهبری پیش از این فرموده بودند به مرحله دوم ورود کنیم. البته دشمن زخم خورده است چرا که در مرحله اول تمام هزینههایی که صرف نابودی مردم کرده بود با شکست مواجه شد و اکنون رسانههای غربی که این هزینهها را پرداخت میکردند به باقیماندههای این مجموعهها فشار میآورند که تلاش مضاعفی را انجام داده و اجازه ندهند این اتفاق مبارک رخ دهد. بنابراین رسانهها در این ایجاد شور و شوق انتخاباتی، نقش مهمی دارند. البته تجربه نشان داده است که همیشه در دور دوم انتخابات تعداد کمتری از مردم حضور پیدا میکنند و میزان مشارکت پایین میآید اما در عین حال برای اینکه نشان دهیم که حرکت جهادی ما همچنان ادامه دارد باید با تمام قوا وارد صحنه شویم.